In de afgelopen 10 jaar heb ik veel online marketing en e-commerce ervaring opgedaan. Het vak (SEA) heb ik geleerd bij een groot mediabureau en vanuit daar ben ik bij een grote adverteerder terecht gekomen. Hier werkte ik met miljoenen budgetten en grote partijen zoals Google en verschillende mediabureaus en heb ik ongeveer alles geleerd op het gebied van online marketing en met name zoekmachine marketing.
Toen ik na 5 jaar dichterbij huis wilde werken, kwam ik bij een iets kleiner, wel internationaal bedrijf in de reisbranche. Hier heb ik mijn kennis en ervaring voor zoekmachine marketing verder kunnen ontwikkelen en doordat het wat kleiner was, ook kunnen verbreden naar andere kanalen zoals display, video en social advertising. Zij wilden steeds meer kennis in huis halen, in plaats van uitbesteden aan een bureau. Hierdoor heb ik geleerd, campagnes zelf op te zetten en plannen daadwerkelijk uit te voeren. Zo heb ik bijvoorbeeld voor 8 Europese markten alle social campagnes opgezet.
Al deze kennis kon ik ook toepassen op het bedrijf van mijn man, Lok Living. Een meubelbedrijf met showroom en eigen werkplaats in Warmenhuizen. Naast mijn eigen baan, heb ik zijn website en een aantal Google campagnes opgezet. Toen het bedrijf eenmaal ging lopen hebben we daar een webshop aan toegevoegd en zijn we ook steeds meer online gaan adverteren op Google, Google Shopping, Facebook en Instagram. Na een paar jaar hebben we kunnen concluderen, dat zowel de webshop als de online campagnes de omzet dusdanig hebben laten groeien, dat het bedrijf verder groeide tot een succesvol meubelbedrijf met inmiddels een paar man personeel en een nieuwe, grotere locatie. Van daaruit kan Lok Living nog verder groeien.
Ik heb dit werk voor Lok Living dus altijd in mijn vrije tijd gedaan. Door de impact die dit op de omzet van het bedrijf heeft gehad, ben ik gemotiveerd geraakt om ook andere ondernemers te gaan helpen hun (online) omzet te verbeteren en per 1 juni 2022 gestart als freelancer.